Barracuda har gjennom mange år vært en god samarbeidspartner av Microsoft. Tillitten som er bygget opp har gitt dem muligheten til å levere enda bedre produkter gjennom dype integrasjonsmuligheter. Barracuda Sentinel er et eksempel på et slikt produkt. Gjennom maskinlæring og Microsoft sine API-er for O365 skapes det en forståelse av organisasjonens kommunikasjon som sikrer bedriften mot det en epostgateway ikke kan se; avansert phishing.
Sentinel viser enkeltpersoner i en organisasjon, deres kommunikasjonstone og hyppige korrespondanse som fungerer som et grunnlag for normal og forventet brukeratferd. Når noe avviker fra normalen, vil dette bli flagget som et potensielt BEC-angrep (Business Email Compromise). Gjennom API-integrasjoner kan du raskt og effektivt rydde opp i de påvirkede brukernes innbokser med ett klikk, og samtidig varsle brukerne om at oppryddingen har funnet sted.
Sentinel inkluderer også merkevare-beskyttelse som varsler brukere om alle ukjente, godkjente og ikke-godkjente e-poster identifisert av DMARC(Les mer om DMARC her). Sentinel har en tilleggsrapport-funksjon som gjør det mulig for administratorer å motta rapporter og kategorisere dem basert på legitime eller illegitime avsendere. Sentinel viser også landene som sender de mest mistenkelige e-postene og antall e-poster de sender.
Ettesom Barracuda Sentinel ser på all historisk kommunikasjon, identifiseres også eposter som allerede er inne i systemene der cyberkriminelle prøver å få ansatte til å overføre penger ut av organisasjonen, spear phishing, account takeovers eller lignende. Du kan gjennomføre en gratis sjekk av din organisasjon her .